torsdag 19 april 2012

Medvetenhet

Att göra sig själv medveten om sina tankar och sitt agerande är A och O när det gäller att ta stegen mot ett friskare liv.


Medvetna val, medvetet tänkande och medveten andning. 


Jag känner att jag är tjock, jag ser tjock ut och jag känner mig misslyckad. Medvetet kan man se det för vad det är, tankar, skapade känslor efter tankar som jag själv kan styra över. Ok, jag känner mig tjock. Det kan man göra även som frisk, så vaddå. Spelar det någon roll? Egentligen?


Man kan stoppa fallet, stoppa riskerna att återgå till spiralen av onda tankar genom att medvetandegöra dem. De finns där men so be it. Faller jag, faller du, blir det inte lättare, inte snällare och inte vackrare. Definitivt inte gladare.


Dagens ord - Medvetenhet





Man är ju sin egen kund, right...


.

3 kommentarer:

  1. Medvetenhet is the shit!

    Hoppas att bentäthetsmätningen går fint.

    Kram

    SvaraRadera
  2. sv: Det gick väldigt bra med intervjun faktiskt! Jag var på väg att börja hyperventilera en halvtimme innan den bokade tiden, men det släppte, själva intervjun gick ganska fort (20-25 min tror jag) och Nora var jättetrevlig.

    SvaraRadera