fredag 27 april 2012

Taggad

Dejt med C idag.


Känner att det finns en hel del att ta upp.  Att måla in sig i hörn verkar vara ett konststycke som jag bemästrar.Men jag är medveten om det och har därmed möjligheter att göra något, inte gå i blindo och rusa utan att förändra.


Återkommer till just det ofta - Medvetenheten. Det är så lätt att skylla ifrån sig, sitt mående eller sin sociala roll, sina förväntningar och kraven från andra, omgivningen och omvärlden. Kraven och pressen har ju ökat markant. Men vi väljer själva hur vi ska förhålla oss till det om man bara gör sig själv medveten. Vad är rimligt och vad kan man acceptera. Egenansvar.




Blir en sväng på stan idag med, ska förlusta mig i allt vad Hello Kitty heter. Dottern fyller 3 på måndag, givetvis har hon toppat detta med att vara full av små söta röda prickar lagom till dagen D. Vattkoppor huserar på Berghalla.


.



3 kommentarer:

  1. Egenansvar kan framstå som ett så skrämmande ord när man är som sjukast och det känns som om sjukdomen är allsmäktig. Med tiden inser man i stället att egenansvar rymmer en efterlängtad frihet. Egenansvar är makt och makt är ett ansvar.

    Hehe, här blir det nog Spindelmannen eller riddare som tema när det blir 6-årskalas i juni eller juli.
    Vattkoppor har varken jag eller sonen haft, så jag bävar lite inför det.

    Hoppas "dejten" gav dig någonting att du hittade många söta katter till din prickiga dotter!

    Kram

    SvaraRadera
  2. sv: Ja, ventiler är så otroligt värdefulla! Jag är så van vid att fokusera på mat och vikt så fort jag känner mig minsta orolig och det är ett hårt arbete att trampa upp nya stigar när "mat- och svältvägen" ligger som fyrfilig motorväg framför en redan, men ju fler gånger jag väljer de mindre stigarna, desto bredare och mer framkomliga blir dem ju (jag och mina metaforer, jag blir galen på dem själv ibland ;)).

    Jag har funderat på att vaccinera mig, kanske ska göra slag i saken!
    Vattkoppor har gått närmare 10 ggr på förskolan sedan sonen börjat, vi har träffat och lekt med smittade barn etc, men det verkar helt omöjligt att få ungen att smittas av någonting. Han har aldrig haft magsjuka heller, trots att det gått otaliga ggr det med. Jag ska nog vara tacksam för det ;).

    SvaraRadera
  3. Kul med Kitty! Amy firade sin 1 års dag med massvis av vattenkoppor och med att ta sina första steg, minns jag. Grattis i förskott från oss. / Annika

    SvaraRadera