tisdag 3 april 2012

Lovely!

Så jäkla skön dag!

Idag var jag iväg och köpte lunch. Eftersom vi firade älsklingen igår, med halstrade pilgrimsmusslor, ärtpure, "potatischips" och chokladdoppade jordgubbar, så var det inte läge att ställa sig och laga matlåda.


Köpemat är svårt. Dels har jag noll koll och dels är det svårt med mängderna. Fine, jag fegade ur och valde salladsbordet, men dock en hygglig kombo med mycket protein, kolhydrater och fett. Så en eloge till mig själv som gjorde bra val och dessutom åt upp allt när jag faktiskt konstaterade att det blev förbaskat mycket - ögat luras lätt när man står och plockar.


Dagen har fortsatt i samma anda. Dagens träningspass var verkligen i mindfull anda! Jag stängde av spotify och lyssnade mer på naturen och allt runtom, njöt av att kunna andas och känna kroppen utan att pressa sig för sakens skull. Lyssnade på kroppens signaler och fyllde direkt på med näring efter dagishämtningen.


Inga kompensationsbeteenden alls! Knappt ens i tanken!




Att fokusera på Här och Nu är kraftfullt!

.

3 kommentarer:

  1. Låter som en kanondag och ju mer man tränar på matmängder och att motionera "sunt och lagom", desto bättre blir man ju!

    Kåvers bok läste jag för många år sedan, samtidigt som Åsa Nilsonnes "tillhörande" bok, som jag inte riktigt minns vad den heter. Tyvärr var det så länge sen att jag inte minns vad jag tyckte om dem, men jag tror mamma tipsade mig om dem (min mamma är psykolog). Vad tycker du om Schenströms bok? Har funderat på att låna den på biblioteket.

    SvaraRadera
  2. sv: Haha, tro mig - jag ska _inte_ äta fem buljongtärningar igen! Jag har alltså fortfarande sketont av de jag åt häromdagen, fy fasiken. Går halvt ihopvikt och ojar mig hela tiden, stackars min familj ;).

    Då ska jag låna hem den! Det är alltid kul med ny inspiration.

    SvaraRadera
  3. Finns så mkt böcker inom mindfulness-tipsar om en del på in blogg under boktips. Anna Kåver gillar jag skarpt!

    SvaraRadera