tisdag 10 april 2012

Ett arbete i motvind!



Det är verkligen dags att reagera på de friska ätstörda och allt sjukt vi präntas in med.

Detta är ett utdrag och bild från deras facebookinlägg idag:



"Jaha, då kör Aftonbladet en sväng till. För dig som njutit under påsken av god mat och dryck. Kanske haft det trevligt med familj och vänner. Nä, det räcker visst inte. Nu ska du ha dåligt samvete och börja bantningen. Nej fy sjutton säger vi. Hoppa över det här. Lika skrämmande som dessa löpsedlar är, är att tidningarna säljer mer med en sådan löpsedel än om de skriver om en stor världshändelse."



Dessa jäkla skitartiklar och löpsedlar impregneras vi med dagligen, inte konstigt att den psykiska ohälsan ökar och att gruppen friska ätstörda blir mer erkända och får en OK-stämpel i rumpan.


Sjukt!


.

7 kommentarer:

  1. Jag verkligen AVSKYR, alla sådana här artiklar. Det värsta är att det dräller ju av dem. Fy sjutton säger jag bara....

    SvaraRadera
  2. Suck blir så trött på dessa hel idiotiska löpsedlar!! Det är sjukt att det säljs mer tidningar med den här typen av löpsedlar än när det händer en världskatastrof!

    SvaraRadera
  3. Jag gick förbi den där artikeln på stan förut och jag tänkte ungefär samma sak. Jag fattar inte sen när handlade allt om att gå ner i vikt?

    Hoppas du mår bra:) kraam<3

    SvaraRadera
  4. Tack för tron på mig det betyder mycket!
    Tycker det är avskyvärt att dessa löp säljer så bra. Dagens ideal och intresse för dieter och bantning är så upp och ner. Man blir rädd och förtvivlad på samma gång!
    Ja hejjar och vill peppa dig oxå, för värda ett friskt liv det är vi!
    Kram gumman

    SvaraRadera
  5. Ja, det är verkligen sjukt!

    sv: Tack! Jag har redan utökat "inte bra"-listan och har börjat spåna på bra-listan också. Efter att ha skrivit ner att Läkerol inte är bra för mig har jag dessutom struntat i att köpa det två gånger, det vore ju att göra ett erkänt dåligt val! Min plånbok och mina tarmar kommer att tacka mig ;).

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är helt sjukt... Det värsta är att folk inte reagerar längre. Det är helt normalt och till och med SUNT att banta bort det där extra man lagt på sig över helgen! Jag blir så trött. Det är inte lätt att inte bli påverkad av samhället när de skriver om utseende-fixeringen så här tydligt! GALET!
    Ska man inte få njuta och må bra utan att veta att "på måndag är det sköna livet slut"?? Tack för en super-peppande blogg! Kramar

    SvaraRadera
  7. Vi slutar inte att reagera! Oavsett vindar ger vi inte upp i jobbet mot ett friskare och sundare samhälle.

    SvaraRadera