torsdag 19 april 2012

Laddad

Idag är jag rejält laddad inför eftermiddagens träning. Äntligen börjar jag känna mig ett med kroppen, jag jobbar med den inte emot den. Tränar utan tvång och utan kompensation.


Visst, jag ska inte sticka under stol med att tankarna ibland skenar iväg under ett träningspass, kompensatoriska tankar som njuter av förbränningen och trycker på lite extra. Men jag är som sagt medveten om dessa tankar och låter dem passera, utan att ta till mig av dem. Det är förmodligen därför träningen äntligen känns rofylld. Kroppen känns starkare än på länge dessutom och det är en helt fantastisk känsla.

En positiv kroppskänsla. Det behövs efter många år av negativa kroppskänslor.


För att slippa oroa mig i onödan inför bentäthetsmätningen, vägningen, mätningen, så har jag flyttat fram tiden till måndag nästa vecka. Jag kommer själv väga och mäta mig, räkna ut mitt bmi. Springa upp på lunchen och få det avklarat. 






.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar