torsdag 12 april 2012

Wohohoooooo!!!


Idag har dagen verkligen startat på allra bästa tänkbara sätt! För visst är det så, att ju bättre start man får på dagen desto bättre känns hela dagen, kanske läge att göra mer än inse det och lägga mer energi på bra dagstarter.


Iallafall... Igår hade jag och maken en liten dialog, han vill gå på Anders Haglunds föreläsning samma helg som han ska ut med herrarna. Helt ok sa jag, men på ett villkor. Jag vill att vi åker och ser på Fantomen på operan i London. Detta sa jag lite mest på skoj men givetvis fanns en gnutta allvar, vem vill inte åka och se den musikalen? 

Imorse när jag kom till jobbet och stod i startgroparna att ladda en injektion ringde min telefon, maken. "Älskling, vet du vad jag har gjort, jag har köpt två biljetter till Phantom of the opera på Royal Albert Hall i London till i sommar". Shit, shit, shit, shit!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!


Att få se denna musikal har varit en dröm för mig sedan 4:e klass, sen den kom ut första gången! Jag minns det som igår när jag hemma hos en vän diggade till LP:n och drömde att en dag, då ska jag få se den och NU är det sant! Sen kan jag berätta att det damp in ett mail med en bekräftelse på bokade flygbiljetter med, snacka om magpirr! Vi har aldrig varit utan barnen en weekend, vi har aldrig haft tid eller råd att resa. Vi har helt enkelt aldrig gett oss den tiden. Men nu jäklar!


Som grädde på moset är det Peter Jöback som intar huvudrollen som självaste fantomen, kan det bli bättre nu när det är 25-års jubileum av musikalen.





Tips på bra och gärna lyxiga boeenden önskas från er som kan allt om London. Sen kan jag ju givetvis tillägga att älsklingen hade fått gå på Anders Haglunds föreläsning oavsett, givetvis. 

.

2 kommentarer:

  1. Jag får tillkännage att din morgon låter aningen trevligare än min ;)!
    Jag är trött som satan, har väl sisådär 20 timmar sömn att ta igen känns det som, men jag har kunnat äta och behålla maten iaf!

    Vi funderar också på London till sommaren, men vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta med sonen och boka in barnvänliga aktiviteter, eller om vi ska ta vuxenweekend. Är lite sugen på Berlin också.

    Vad häftigt med Royal Albert Hall, låter verkligen underbart! Och visst är det så att en bra morgon ger en mycket bättre chans till en bra dag, så vi får leta efter sätt att starta dagarna på topp.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tjoho vad roligt för er! Vi vill också dit! Vi funderade på att ta det som "bröllopsresa" men budgeten tillåter typ Göteborg ;-)

    Hoppas ni får en riktigt härlig weekend, det är ni sannerligen värda!

    Stor kram till er!

    SvaraRadera