måndag 16 april 2012

Lägger mig platt

Just nu går jag i en cirkel och biter mig själv i arslet, jag vet det. Vikten står helt still, borde förmodligen öka lite till, men jag äter och mår väl så jag orkar inte fokusera på det just nu. Just nu försöker jag bara mota tankar om att gå ner i vikt, tappa lite, bara lite för att må bättre och slippa skämmas.


Givetvis är jag starkt medveten om att detta är knasiga anorektiska tankar, jag motar dem i grind men de står som törstande varulvar utanför och väntar. 


Vissa perioder orkar jag inte, för att orka lägger jag mig platt en stund och återtar lite energi och nya infallsvinklar.



Bara för att jag lägger mig platt för en liten stund betyder inte att jag ger upp, aldrig i livet!


.

8 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt att det kan vara riktigt bra att ligga platt ibland. Känna efter, trampa lite vatten och inhämta inspiration. Allting behöver inte gå så spikrakt uppåt hela tiden, det får inte bli en prestationshets.
    Man måste du inte orka allt alltid.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men precis, ibland är det viktigt att bara stanna, stå still, andas och inte prestera... bara vara....

      Radera
  2. Kunde inte sagt det där om Breivik bättre själv!! Fy fan vad vidrig han är. Mår dåligt bara av att titta på honom!!!

    Och du, jag känner igen mig så i det du beskriver om att gå i en cirkel och bita sig själv i arslet (haha, jag älskar ditt uttryck där). Men självklart är det en allvarlig innebörd. Och jag kämpar verkligen med mig själv nu.

    Jag gör framsteg hela tiden och utmanar mig, men ofta vinner ätstörningen också och låter mig tro på det den säger. Samtidigt som jag äter så känner jag skuld, rädsla, oro osv.

    Depressionen biter sig fast också, så då blir det ännu svårare att göra allt så bra som möjligt och tillräckligt för att bli frisk.

    Kram och tack för att du finns!

    SvaraRadera
  3. Återhämtning behövs, men kom ihåg att för att bli riktigt frisk krävs det att du till slut släpper viktkontrollen. Det går inte att hålla fullt fokus och full koll på vikten och samtidigt tillfriskna. Styrkekramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... jag vet att du har så rätt, du har så rätt!! Men det är så svårt att släppa den där kontrollen, den delen av medvetandet och fokuset. Att lägga värde i.

      Men så sant... tack!!

      Radera
  4. Bra Hanna! Du är så himla bra som behåller fokus, låt inte Ana sätta klorna i dig igen! Jag hejar på dig, det vet du va?

    Varma kramar med vinden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla söta, jag hejjar tillbaks ska du veta!!

      Radera