måndag 17 oktober 2011

Hemlagat

Som bekant tycker jag om att laga mat och jag är faktiskt ganska duktig på det dessutom. Gillar smaker, färger, former. Tycker om att prova nytt, tycker det är oerhört viktigt att utmana sina smaklökar, våga prova. Fegisar kommer ingenvart.

Det värsta jag vet är folk (oftast barn) som säger "det tycker jag inte om" trots att man inte smakat, inbillar sig att man inte tycker om. Tycker det ser illa ut, luktar illa?

För vem tycker till exempel att franska ostar luktar gott?? De flesta doftar illa men smaken är som himmelriket.

Jag kommer aldrig godta "jag tycker inte om" från mina barn utan att de smakat först. Smaka i alla situationer, för det som en person lagar kan smaka helt annorlunda hos någon annan. Smaka gör man! Sen är det väl klart att det finns gränser men det är ju något helt annat. Jaja, en passus.


Iallafall, var ju på stan en sväng i fredags och hittade en supersöt matkasse till makens alla matlådor. Visst är den underbar!?



var i stort sett gratis på Hemtex!




1 kommentar:

  1. Åh där håller jag med dig helt och hållet!
    Man har ju blivit lite drillad själv sen man var liten att man faktiskt skulle smaka innan man sa att man inte gillade maten.
    Gör likadant med min dotter, och försöker köra samma sak på sambons barn, men dom är inte alls uppfostrad på samma sätt, så blir så svårt. Men jag tycker att här hemma hos oss så ska vi smaka på maten innan man säger att man inte gillar den. Hur dom gör hos mamma skiter jag i :P

    SvaraRadera