måndag 3 oktober 2011

Lilla svarta boken

Denna veckas "hemläxa" är att skriva ner allt jag känner, ofta. Först tyckte jag det kändes sisådär, vet ju vad jag känner. Men nu blir det så påtagligt, hur negativt inställd jag är gentemot mig själv.

Här kommer lite utdrag ur min svarta bok;

"All kontroll borta! Misslyckad!"

"TJOCK och misslyckad"

"orolig över viktuppgång"

"hatar ALLT, MIG! Ful, fet och vidrig"

"Vill spy, känna mig lätt - men gör ej"

Drömmer mardrömmar om mat, vaknar med dåligt samvete, trött trots 11h sömn.

Fattar inte att jag är SMAL, hänger FETT överallt, överarmar, mage, lår, sidor!!

"trött, rastlös, tjock"

"fryser, domningar i händerna"

"asdåligt samvete!! Så mycket kcal"



Ja HUR ska man bli frisk om man har sådana negativa tankar konstant malandes!! Detta var dessutom bara ett axplock. Ibland är det bra att få lite perspektiv, även på sig själv. Vardagarna bara går, tankar som man tar för givet som den enda sanningen. Det gäller nu att ifrågasätta dem.




2 kommentarer:

  1. Du är ding, o jag älskar dig!!
    Älska dig själv. Du är ju fantastisk.

    SvaraRadera
  2. Sant... jag är ding... o jag älskar dig med!

    SvaraRadera