torsdag 27 oktober 2011

Livet på Paus?

Just nu har jag egentligen inte ork att blogga, jag vet faktiskt inte vad jag sa säga, tycka eller känna. Det känns som jag står på paus, allt står still, jag står på en väntelista.

Jag har för tillfället två fokus, dels vill jag gå ner i vikt - något jag kämpar för att inte göra samtidigt som jag vill, vill, vill. Dels vill jag till Mora men vägen dit ser snårig ut. Men jag har iallafall tre trådar dit.

1. Min äs-mott får remittera mig till psyk, som i sin tur får ta beslut om att remittera till Mora.

2. Där jag går på sjukgymnastik, en annan stad, ett annat psyk (varför hatar man det ordet?), kollar upp om de kan remittera.

3. Jag kommer imorgon gå till min arbetsgivare, vilket är sjukhuset i sig, kolla om de kan hitta ett sätt att ordna remiss - man tycker ju att de borde måna om sina anställda.


Vägen är alltså krokig... Kommer jag klara detta på egen hand, tillsammans med min äs-mottagning? Jag tvivlar men man vet aldrig. Visst, jag tappar inte så mycket i vikt numer, men det har ju som jag sagt många gånger tidigare inte med saken att göra.

Känner mig som värsta trista bloggerskan just nu, när jag känner att mitt liv är i paus, att allt är en enda väntan. Där jag går i cirklar, som en dum råtta. Patetiskt.

Behöver en utmaning... någon?


.

4 kommentarer:

  1. har en tävling där du kan vinna converse kolla in bloggen.

    SvaraRadera
  2. Jag läser och följer din blogg Hanna. Jag hejar på dig! Jag är "inte lika sjuk" som dig. Men just nu kan jag inte äta, och när siffrorna på vågen visar nedåt triggas jag enormt av det.Och jag hatar all ångest som bara går runt runt. Men jag peppas av att läsa din blogg. Du har så rätt att våra tankar styr vårat agerande, men att det faktist är vi som styr våra tankar. Jag önskade det vore lika enkelt som det låter, men huvudsaken är att det inte är omöjligt. Jag vet att du kommer klara det, och jag också! / Kram Jennifer från familjeliv

    SvaraRadera
  3. Jen... du är visst stark, säger du till dig själv att du är det så blir du det. Och vaddå inte "kan" äta... kan KAN du, men viljan kanske inte finns där?

    Du vet att det är din äs som pratar! Stå över det, den är inte värd det, den får dig INTE att må bättre!!

    Och vaddå "lika sjuk"... det kanske är jag som inte är "lika sjuk" som du! Det sitter inte i vikten, måtten eller annat... det sitter i huvudet enbart!

    Tycker du ska söka hjälp vännen... du förtjänar bättre... och man blir aldrig "tillräckligt sjuk" för att söka hjälp så gör det hellre nu än innan det blir försent... Kom igen du kan!

    KRAM sötnos....

    SvaraRadera