onsdag 19 oktober 2011

Om man ändå måste äta så...

Så bör man ju äta något bra, eller hur? Broccoli är mums och fasen bland det bästa du kan äta! Helst av allt ska man äta broccoli varje dag.


Igår på nyhetsmorgon pratade Charlotte Erlanson Albertsson om hur man kan äta sig frisk från diverse åkommor och hon tryckte väldigt på hur nyttigt det är just med broccoli. Jag har stort förtroende för denna kvinna då jag en period i livet ingick i hennes forskarteam. Dock var det en period som avslutades ganska tvärt då jag blev inlagd och sjukskriven för min anorexi.


Hon har gett ut en ny bok, Maten som stärker din hälsa, den går att provläsa HÄR



Titta gärna på Charlotte när hon var med i Efter 10 på TV4 igår, man får en tankeställare.



För att komma till tv4 Play och rätt avsnitt så klickar du HÄR.



Inte så svårt att lista ut vad jag åt till frukost idag eller?



(mums med balsamvinäger och örtsalt)






5 kommentarer:

  1. Älskar Broccoli :-)

    SvaraRadera
  2. Men nån som behöver gå upp i vikt behöver ha broccoli som tillbehör.. Det där var nog en anamåltid..

    Men du är duktig som kämpar på. Fortsätt med det!!

    SvaraRadera
  3. Jasse... jag med!!

    Anonym... Du har pinsamt nog helt rätt... Tack snälla för pepp!!

    SvaraRadera
  4. Broccoli och spenat är dom bästa grönsakerna jag veeeet! Spenatstuvning skulle jag kunna äta som godis varje dag :P
    Annars är jag inte så mycket för grönsaker...

    Tycker du kan ta och hälsa den där Ana att hon ska sluta förstöra för alla andra (dig) och lämna dig ifred! Bara för att hon mår dåligt behöver inte Du det! Pöss påre!

    SvaraRadera
  5. SISTA CHANSEN TILL ATT VINNA ETT PRESENTKORT PÅ 200KR! VEM VILL INTE HETTA UPP SITT SEXLIV?

    DU KAN VARA ANONYM,
    DU MÅSTE INTE HA BLOGG,
    GÅ IN OCH TÄVLA DU MED!

    PRESENTKORT VÄRT 200KR PÅ SEXLEKSAKER - ENKELT ATT TÄVLA!
    http://missvendel.blogg.se/2011/october/tavling-som-ar-intim.html#comment

    SvaraRadera