onsdag 12 oktober 2011

Matfrossa

Alltså... om man kommer in i mitt hem, i mitt kök och inte hade vetat hur jag fungerar hade man nog börjat undra hur stor familjen egentligen är. 8 personer... 10 personer?

Vi har ett fullstort kylskåp, det är alltid proppfullt, då menar jag proppfullt! Frysen, fullstor, är även den proppfull. Dessutom har vi en extrafrys, en frysbox, som även den är just... proppfull. Skafferier, proppfulla.

Det finns nästan inget vi inte har hemma, oftast i dubbla uppsättningar.

Jag älskar att laga mat, lagar mat som en tok, storkok, långkok, snabba kok. Mycket mat blir det, ja ni minns säkert hur mycket mat jag stoppar på min stackars make varje dag när han ska åka till jobbet. Besviken när han inte orkar äta efterrätten för att lunchen var så stor.

Jag är helt enkelt livrädd att någon i min familj, mina nära och kära, ska svälta, känna sig hungriga!

Bisarrt.

2 kommentarer:

  1. Du är stark!

    KIKA IN PÅ MIN BLOGG, SKA JAG HA RÖTT ELLER BLONT HÅR???
    Hur som helst så är jag en jäkligt snygg tjej med båda fötterna på jorden som skriver om lite av varje.. Ni lär inte bli besvikna

    SvaraRadera
  2. Kika gärna in min smyckesblogg. Flera kändisar så som Maria Montazami, hennes döttrar, kissie, paow osv bär mina smycken. Ha en supertrevlig dag.

    Kramar

    SvaraRadera