måndag 31 oktober 2011

Vikten av Vikt

Siffrorna är min drog.

De visar hur jag ska må, hur jag ska känna, hur jag ska hantera hur jag känner. De styr helt enkelt mitt liv.

Detta är helt galet egentligen! Idag har varit en förhållandevis bra dag, lugn, ätit lite mer än vanligt (än så länge) plus att jag faktiskt lägger in en mental plan att äta MER ikväll. Jag känner mig otroligt förvirrad, för att inte säga livrädd!! Jag kommer ju gå upp i vikt, men det är ju det jag ska, det är ju precis det jag inte ska fokusera på. Vikten säger inget om hur jag mår, right?

Att jag är så fokuserad på vikt, att jag mår bra av att se siffrorna gå ner på vågen - det ger mig en kick. Det borde kunna gå att vända, hitta något annat att gå igång på. Frågan är bara vad?

En mental plan för att hitta ett nytt fokus, just nu bloggar jag bort min ångest över 85kcal oplanerade räkor, vad säger det? Jag ifrågasätter det, min egen känsla, den som är fel, den som är sjuk.

En kik i min kyl? En dag när det inte är "fullt" i mina ögon. Här lär ingen svälta... eller borde ingen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar