fredag 21 oktober 2011

Kluven

Ena sidan inser att jag inte är frisk, jag är sjuk. Andra sidan tycker inte att något är fel på mig alls, att jag inte är tillräckligt sjuk för att kalla mig sjuk.

Jag vill bli frisk och fri, jag vill bli av med det här. Men samtidigt vill jag inte, jag vill gå ner i vikt, ta bort allt det där jag ser som för mycket.

Att vara sjukskriven skulle göra det lättare för mig att bli just frisk, men det händer inget. Jag har så svårt att stå emot, hantera ångesten runt känslan att bli större när jag redan känner mig för stor.

I urskogen i dalarna ligger en behandlingsklinik som inte fokuserar så mycket på vikt, mer på person. Där man är hemma största delen av behandlingstiden. Istället för att vara inlåst, bli vägd och matad, under flera veckors tid. Dit vill jag, dit behöver jag nog komma. Tillsammans med C kom vi överrens om en enda sak idag, för allt annat var vi oense om , MHE är nåt för mig.

Nu gäller det bara att hoppas att den här regionen har pengar kvar i sin budget att remittera utomläns. Finns pengarna på vårdval så skickas remiss. Tycker absolut att det inte borde vara problem då jag redan erbjudits Varberg, men där är det mycket dyrare och den totala inläggningstiden är galet lång. Passar inte mig och min familj. De har vikttänk, det jag behöver komma ifrån.

Så det känns kluvet. Kanske blir det en remiss till MHE-kliniken i Mora? Eller inte.

Vi får väl se... kanske hinner jag bli tjock o frisk innan rentav.


.

7 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig kära vän!

    SvaraRadera
  2. vad skönt att du kanske ska få åka till Mora, en kompis till mig har gått där. Hon är min största inspiration faktiskt. Precis som du säger så fokuserar dem inte så mkt på vikten där. Utan hon är fortfarande skiiiiiit smal, men nu vet jag ingen i hela världen som är så glad, positiv och äter så mkt god mat som hon gör. lycka till.

    SvaraRadera
  3. Sitter just nu med tårarna rinnande ner för kinderna och är så glad över att jag hittat din blogg!
    Har läst så mycket om MHE och deras behandling. Håller verkligen tummarna för dig!

    SvaraRadera
  4. S-L.... tack sötnos!

    S... Låter jättebra! O du, ta hand om dig, ta dig UR din äs, för visst har du en oavsett vad T säger. Visa din blogg om inte hon förstår bättre.

    The Lumi... Men åhhh!! Söt du är!! o kämpa på, du är stark!! Tillsammans är vi!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag kom in på din blogg av en slump. Och jag vill bara säga att jag verkligen hoppas på att du får komma till MHE. Jag har nyligen varit där på min första vecka och jag känner redan hopp! Och då har jag ändå haft ätstörning under lång tid. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har varit på MHEklinken och rekomenderar dig verkligen :)
    Ta hand om dig! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Ville bara säga att MHE är en superbra klinik & jag tycker verkligen att du ska försöka få en remiss dit. Hade aldrig kommit så långt i min tillfriskning om det inte vore för mhe & alla otroligt fina och stöttande tjejer som finns där.

    Trodde verkligen inte att jag skulle kunna bli frisk och leva ett normalt liv, men nu inser jag att det faktiskt går.

    Puss!

    SvaraRadera