tisdag 14 februari 2012

Att Älska

Älska gör man inte bara andra....

Jag älskar mina barn! Jag älskar min make! Min familj! Mina nära vänner!

Ser ni vad som saknas?

Att älska sig själv... det tänker man generellt inte på, kärlek är något man ger andra, något man njuter av när man får och något man delar med sig av. Men ger man det till sig själv? I så fall hur?

Varför har vi så lätt för att vara negativa mot det egna jaget? Visst, vi kanske har lätt att kritisera andra men man är heller inte sen med att säga att man kan älska någon annan. Att säga att man älskar sig själv däremot, det känns så, fel.

En underbar kär vän frågade i somras, eller om det kan varit i våras, "Hanna, älskar du dig själv". Frågan besvarades ganska snabbt och tvärt med "Nej". Sen kom en efterföljande förvirring, för jag fattade ärligt inte ens varför jag sa så, varför jag kände så, eller OM jag verkligen kände så.


Att älska sig själv, det kanske är att acceptera sig själv, in- som utsida. Eller? VAD är att älska sig själv?




Vill gärna önska er Alla en glad Alla Hjärtans dag! En extra kärleksfull tanke inte bara till nära och kära, utan även till Dig själv.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar