tisdag 28 februari 2012

Gårdagens middag

Igår var en sådan dag som jag kände mig frisk rakt igenom, förutom vissa tankar men ändå. Känslan, njutningen.

Jag åt middag, en middag som jag åt för mycket enligt både sjukdomen, enligt friska ätstörda och enligt alla kriterier i hela världen. Men det kvittar, för jag njöt och struntade fullständigt i det. Ätstörningen ropade tiofalt att det var för många kalorier, att det var flera dagars kaloriintag men ärligt, vem bryr sig? JAG mådde skitbra! Vi gjorde en vanlig sketen måndagkväll till en riktig helgkväll!! Ingen ångest var välkommen kan jag lova!


Generellt följer jag ju inte recept, har nog någon gen som inte klarar av det. Men grundreceptet på gårdagens måndagsmys var Djävulskycklingen från Tasteline. Absolut värt att testa! Jag modifierar alltid, det tycker jag man ska göra. Följa recept slaviskt brukar i min värld bli rätt tråkigt men att inspireras av är kul.






Jag använder stekpåse när jag gör denna rätt. Sällan jag använder hel kyckling eftersom jag föredrar låren och klubborna. Dock är ett hett tips att skinna kycklingen hur man än gör och att överdriva mängderna av olja och citron. För mycket vitlök kan man sällan ta och en skvätt japans soya är mumma.

Jag tycker inte det behövs varken ris eller potatis eller annat klassiskt till, det räcker fint med ett färskt bröd att doppa i såsen som man inte vill spilla, det kan jag lova! 

Salladen gör jag med en mix, paprika, väl urvattnad rödlök, citronolivilja, äppelcidervinäger från winborgs och örtsalt. 


.

1 kommentar:

  1. Ett tips som jag tror du kan vara intresserad av,
    gå in och rösta på föreningen S.M.A.L som är nominerade till Årets Wendela pris.
    S.M.A.L
    "Start Marketing All Looks". "Small Medium And Large". "Stop Marketing Anorectic Looks". Den här ideella föreningens namn kan vara förkortning för flera saker – alla med samma budskap: du duger som du är. SMAL arbetar med att upplysa om ätstörningar och skadliga ideal, och samarbetar även med jourer och med Anorexi- och Bulimikontakt. På Skonhetsideal.com skriver föreningen: "Det rådande västerländska smala kroppsidealet påverkar många flickor och kvinnor ytterst negativt" och "Vi vill befria flickor och kvinnor från det negativa tankemönster som orsakas av strävan att uppnå en kroppstyp olik den egna".
    Den här föreningen är värd att vinna så om du vill lägga din röst på de så gå in och rösta på:
    http://www.aftonbladet.se/wendela/article14438388.ab
    Sprid detta, ju fler som röstar desto större chans att de vinner!

    SvaraRadera