onsdag 29 februari 2012

SMAL

Ja det är väl kanske inte som det låter....


SMAL står för 



Start Marketing All Looks
Small Medium And Large
Stop Marketing Anorectic Looks




SMAL är en ideell förening som jobbar för en god självkänsla, en positiv kroppsuppfattning och en minskning av ätstörningar relaterade till skönhetsidealet. Föreningen är nominerade till Aftonbladets årets Wendela, en hjälte för kvinnor och jämnställdhetsfrågor

Vilket självklart är något som ligger mig varmt om hjärtat då jag anser att dagens rådande ideal är sjukliga, skadliga och destruktiva dels för oss själva och även för våra barn och deras framtid.

Så gå in och rösta HÄR




.

2 kommentarer:

  1. Självklart ska jag lägga min röst på S.M.A.L och hoppas att fler gör likadant!

    SvaraRadera
  2. Jag ska se utställningen om en dryg vecka och vara med där och hålla workshops för högstadieklasser-verkar vara en riktigt bra utställning!

    SvaraRadera