måndag 13 februari 2012

Lite extra snällhet

... behöver man ge sig själv, vissa dagar mer än andra...

Efter att inte fått sova på ganska många timmar nu, då jag låg vaken precis hela natten. Så har jag kommit till ett beslut gällande min återgång till arbetet.

Mina läkare vill att jag ska gå tillbaks på 25%, försäkringskassan ville från början dela upp dessa timmar på 5 dagar men gick med på 3 dagar. Eftersom jag själv valt att från början dra ner min heltidstjänst till 75 så var det alltså inte många timmar att spela med. Att jobba 3 dagar i veckan, 25%, innebär ca 2,5h/dag. Helt galet, jag hinner knappt byta om, än mindre följa en patient genom en hel undersökning som på min arbetsplats kan ta många timmar.

Hade jag fått möjligheten att lägga upp de 25% på 2 arbetsdagar hade det kännts lönt iallafall, men på 3 dagar känns det faktiskt mer stressande.

Så, då är det alternativ två, gå upp till nästa steg, 75%. Gör jag detta under 4 dagar blir arbetstiderna nästan som förut, skillnad mot att jag slutar vid ca 13:30 om jag får börja vanlig tid. Det här känns som ett bättre alternativ, dels kan jag och maken samåka dessa dagar och dels kan jag lägga min behandling på fredagen som vanligt, utan att störas av jobbtankar.


Detta är inget som T, min läkare, vet om, än. Inget jag tagit upp med min chef, det blir morgondagens viktiga göromål. Går det som jag vill är det ändå till det bättre.


Så idag har jag löst dessa klurigheter, unnat mig manikyr - tack älsklingen min - och nu myser jag ner mig i soffan med en stor mugg varm choklad. Samma craving jag hade förra gången jag tillfrisknade.




Valrhona har enligt mig den klart bästa chokladen! Härlig att smälta ihop med mjölk, dyr men värd det. Idag står dock den fina chokladen tillbaks för Lindt, snålmajja och latmajja har varit framme idag som många andra dagar, men det fungerar ändå!

.

3 kommentarer:

  1. Läst din blogg ett tag och undrar när du fick anorexi och om du har haft någon äs problematik innan? Hoppas det löser sig med ditt jobb och att du får fram och igenom dina ideér. Vad jobbar du med? Förstår att det har med sjukvård att göra?!
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte ställa samma fråga som ovanstående, vad jobbar du med? En annan fråga, har du receptet på den varma chokladen med valrhona?

    SvaraRadera
  3. Hej gumman, lycka till idag med dina göromål och beslut<3

    Är 50% inget alternativ att jobba förresten..?

    Kram, du finns i mina tankar!!!

    SvaraRadera