fredag 3 februari 2012

Dumstruten

Jo... i hörnet av skam, med den vita struten på huvudet. Det är där jag placerade mig själv en stund igår.

När jag kommer ur balans, när det inte känns bra och när jag hamnar både i inre och yttre konflikt så går det ut över maten och ätandet. Alla har sitt sätt att hantera känslor på, vissa fungerar som gäss, andra tränar, många pratar mm.


Alla har sitt sätt att hantera och konfrontera känslor - vissa bra, vissa mindre bra.


Igår ställde jag mig på vågen. En nästintill prickfri vecka, på sjunde dagen sjönk Vasa. Fine, ett bakslag ihop med att maten gick käpprätt åt skogen. Det jag kan lära mig av detta är att jag just nu när jag är känslig för negativa vibbar, ja då är jag än mer beroende av en färdig struktur. Ha en färdig nödlösning, en plan Sickan.

Men... Men! Jag kan välja hur jag ska se det. Ett bakslag på en annars helt fantastisk vecka, det kommer inte nedslå mig eller förändra något. Det förändrar ingenting. Jag är trots allt inte rädd för vad jag såg på vågen, jag kan acceptera det och jag är förvånad att det faktiskt inte var värre än vad huvudet målat fram.


Så nu fredag igen, underbara fredag, jag tänker njuta av det! Inte väga mig på minst 7 dagar får väl vara en rimlig målsättning. Fortsätta tuggandet i samma anda som genomsyrat veckan, njuta, leva.


Förresten, har en slägga i vedboden, lånad av grannen, en riktigt rejäl gammal pryl. Vad sägs om ett videoklipp där jag krossar vågen med den? Kanske till våren om ni vill se.... ett mål?




En liten stund bara, för eftertanke som ska leda till förändring


.

4 kommentarer:

  1. Ohhh, det klippet vill jag se! Helst skulle jag vilja stå mitt emot och puckla på samma våg med makens klyvyxa. In stereo lixom! Du är bara så på rätt väg. Allt börjar i tanken. Kan vi inte se våra felsteg, tillkortakommanden och avgrundsdjup kan vi inte heller förändra dem. Du har kommit långt, fortsätt! //Maaria

    SvaraRadera
  2. Herregud!! Hur märkte du att kaliumvärdet var så lågt? Fick du några fysiska symptom? Det är ju jätteallvarligt verkligen!

    Och du: wiiiieeee, krossa vågen!! haha! Jag spottade på min innan den rök i sopnedkastet..

    Det är lite spännande nu på ett sätt när jag inte vet vad jag väger, trodde inte det skulle kännas bättre att inte veta.. men det gör det!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Yes-du kan välja! Jag gjorde misstaget för inte så länge sedan att ställa mig på vågen. Jag som mådde så bra innan, jag som accepterade mig själv och min kropp och så ställde jag mig på vågen. Det påverkade mig negativt och jag fick jobba på med mig själv och de tankar och känslor som kom, men nu har jag släppt det. Jag är inte siffrorna på vågen, jag är inte mitt värde utifrån siffrorna på en våg. Inte heller du är det! Vi är bra för att vi är de vi är.

    SvaraRadera
  4. Jag tog en vanlig hammare och slog sönder min;)<3

    SvaraRadera