torsdag 22 september 2011

Alltså förlååååt!

Har helt enkelt inte hunnit blogga förrän NU. Fullt ös och sen gick jag upp strax innan halv 5.

När klockan var 7 imorse var jag på badhuset, man skulle kunna tro att jag var först men icke. Så himla härligt var det att simma! Nedsläckt, bara mysbelysning och lugn pianomusik i bakgrunden. Så ett pass simning, en stund i jacuzzin och sen ett avslut med varm bastu. Bättre start kan man nästan inte få!

Dock var det många tudelade känslor angående mig själv. Å ena sidan det egna självföraktet, hur stor jag har blivit de senaste dagarna, att det måste synas allt fett som har lagt sig på mig. Å andra sidan skam, en känsla över att inte vilja synas för att jag är för smal, äcklig, äckelanorektiker! Sistnämnda är nog mer sann, men det är inte några roliga känslor.

Men men, härligt var det iallafall och det lär inte vara sista gången jag startar dagen på det viset.

Sen runda ut i skogen med far min och ytterligare ca 4kg mer trattisar här i huset nu gav lite extra guldkant. Men oj så trött jag var när jag kom hem. Lika trött nu, nu har jag ätit (igen!). Lyckades inte få dit kolhydratdelen idag dock, hade inte fungerat rent fysiskt. Ja ni ser själva vad som gled ner, inte så snyggt upplagt eller tillagat men det gick fort.


(enda snygga på denna bild är tyvärr tallriken, men gott var det!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar