fredag 2 september 2011

Mitt i natten

Klockan är strax efter 04... varit vaken 2 timmar redan.

Galen förkylning, trött som ett as men kan ändå inte sova. Ångest från helvetet som är helt fel fel fel.

Fick inte i mig någon mat igår under dagen - ta dig i kragen människa! Men pillade i mig italiensk korv och grönsallad med majs senare under kvällen iallafall.

Förkylning och annan skit har gjort att jag lagt på mig massa vätska, gissa hur snygg jag är? Skitkul när det sätter sig i ansiktet o över buken, tack för den liksom. Som om inte det ökar ångesten ytterligare.

Nu gäller det att bita ihop, fortsätta och blunda för vattnet. Det är borta om ett dygn eller två och då känner jag mig lugnare igen, det måste jag påminna mig om nu varenda minut för att dämpa det dåliga samvetet, det ogrundade dåliga samvetet.

När man börjar ifrågasätta sig själv så ser man allt och alla andra mycket klarare, måste erkänna att det är lite intressant samtidigt skrämmande. För vem är uppe mitt i natten och har ångest för lite mat? För att man är förkyld o lagt på sig vatten? Ger mig iallafall en klapp på axeln som inser att det är helt fel och ett sjukt beteende. Något som måste bort, som SKA bort.


foto: www.fotoakuten.se



2 kommentarer:

  1. Hej! Nu har jag till slut hittat dig. Jag tycker absolut att du ska ha cred för att du uppmärksammar att dina tankar inte är som de ska. Det finns ett bra uttryck jag tänker på ofta: "Hur äter man en elefant? En tugga i taget".
    Kram kram /Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin, så kul att se dig här (eller egentligen inte men du vet vad jag menar söt)

    Jo det gäller att vara uppmärksam på sig själv konstant nu, jag vill ju bli fri från det här och det kommer krävas massa jobb för den här gången ska det inte bli "halvdant" utan jag ska löpa linan ut!

    Häng på!!

    SvaraRadera