torsdag 8 september 2011

Laga mat

Tycker jag är hur kul som helst, alltid tyckt. Tråkigt att fundera ut vad som ska lagas, helt ok att handla om man har tid, jättekul att laga om man får vara ifred.

Idag ska det lagas Bouef Bourguignon


bild lånad från Tasteline.se


Vad ska jag äta idag då? Grytan är tänkt till ikväll till familjen, äta med dem fungerar inte ännu. Det är mitt mitt-på-dagen-mål jag behöver klura ut, för jag ska äta minst tre mål om dagen är plan ett.

Jag har satt upp några Matmål

Mål 1. Bryta svälten och äta 3 måltider / dygn

Mål 2. Utöka måltiderna, utmana och äta alla råvaror utan förbud.

Mål 3. Släpp in mellanmål.

Mål 4. Släpp alla begränsningar, våga äta snabbmat som jag gillar.

Mål 5. Slänga alla målen i sopen o vara FRI och utan kompensation


Många små delmål, ett steg i taget. För min del är det så lätt att det går för fort, gör jag det för fort är det lätt att jag panikar och ramlar plask tillbaks, kanske ännu hårdare.

Detta var bara matmålen. Det kommer fler

Njutningsmål!

Viktmål!

Förändringsmål!


Men dessa tar jag upp i något annat inlägg. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar