torsdag 1 september 2011

Familjeliv

Att skriva, att få prata av sig, det är verkligen helande. Som plåster på själen.

Har under flertal år varit medlem på sajten Familjeliv, mer eller mindre aktiv i perioder.

Jag skriver ju den här bloggen i första hand för min egen skull, för att reda ut all min egen skit, dokumentera min resa för mig själv. Men det är viktigt att engagera sig i andra människor. Kan jag med min blogg bara få EN person att känna sig positiv-peppad att resa mot ett frisk liv tillsammans med mig eller gå sin egen väg mot ett frisk liv i frihet, ja då har min sjukdom åtminstone gett nåt gott.

För mycket gott med detta är det inte. Hittills idag känns det som att den friska sidan har fått stå tillbaks. Men den finns iallafall där och det är OK att alla dagar inte är perfekta .

Tillbaks till Familjeliv. Jag har engagerat mig där lite igen, skapat en sk tråd där vi peppar varandra mot ett friskt liv oberoende vilken ätstörning man har. En tråd där man kan vara helt anonym. En tråd som handlar om oss tillsammans inte bara om mig.

Välkommen in   http://www.familjeliv.se/Forum-4-46/m60802490.html



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar