onsdag 7 september 2011

Middag mitt på dagen

Förr i tiden åt man middag mitt på dagen, vilket känns mer korrekt, eller?

Visste ni förresten att ordet Lunch betyder stort stycke bröd? Om inte annat så vet ni det nu.

Med full motivation idag ska jag äta lunch/middag. Kunde inte låta bli att glida förbi fiskbilen o köpa mig en färsk makrill, det är ju dögott!! Vet dock inte vad jag ska ha till eftersom all spenat var slut i den affären jag var i, inte heller orkade jag mig till en annan butik. Jaja, det får bli i all sin enkelhet, enkelpanerad, smörstekt och citron till. Mat ska vara gott, utan regler, finns inga rätt och fel.

Skalman rockar!

Förresten blev jag skitsnygg i håret, aningens mörkare, mer höst, mer sofistikerat än det blondare svall jag hade i somras. Känns härligt, det är viktigt att ta hand om sig själv, inte bara fokusera på mat och ätande. Det finns ju mer i livet, eller?


bild från www.fritidsfiskarna.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar