söndag 4 september 2011

Svamp

Ja alltså, inte i underlivet....

Som en fortsättning på den sköna morgonen fick jag och maken egentid som vi spenderade ute i skogen. Är det något som är en lisa för själen så är det att vara just ute. Massa svamp hittade vi, stora kantareller, karl-johan, trattisar och bäst av allt, blodriskor.

Nu kommer bara kruxet, det där med att äta dem?

De kommer givetvis bli serverade till kvällis. För övriga på bröd, vågar jag inte idag. Förmodligen stuvade, vågar jag inte. Vad fasen är jag rädd för? Gå upp i vikt ja, just det. Livrädd. Vad kan hända? Dör jag?

Klart jag inte dör, men det finns ett självförakt inblandat, ett förakt jag inte i dagsläget har en aning om vart det kommer ifrån. Jag vet att det är galet, snedvridet och fel. Men ändå finns det där. De elaka orden, tankarna.

Bajs är vad det är.

Men en härlig start på dagen var det iallafall, får försöka mitt yttersta för att det ska bli ett lika härligt avslut på dagen med, för vad betyder livet om man inte får njuta av det fullt ut.


foto: www.fotoakuten.se



5 kommentarer:

  1. Åh jag vill också plocka svamp, vad mysigt!!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du gör sådant du mår bra av<3

    SvaraRadera
  3. Bra kämpat vännen... Och du Svamp är bland det godaste som finns speciellt om man plockat den själv och inte behöver du en smörgås till om du inte vill för den går lika bra att äta utan smörgås. (när jag skriver svamp menar jag sjävklart den i skogen och inte den i underlivet;)

    Ta hand om dig

    SvaraRadera
  4. Jag kom in på din blogg av en slump, har läst en del inlägg nu. Du skriver väldigt klokt och bra.
    Du verkar dessutom oerhört medveten om allt vad sjukdomen gör med dig och du verkar väldigt stark som kämpar på och utmanar dig på olika sätt.

    Jag tror du kommer klara dig ur det här snart.

    Men förstår att det är svårt.

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  5. Sofia... det är ju bara SÅ kul att plocka svamp!

    Ronja... Man måste ta sig tid att ta hand om sig själv mellan varven, ingen gör det åt en.

    Annie... Älskar svamp! Men det blev tyvärr ingen för min del.

    Victoria... Tack snälla!

    SvaraRadera