söndag 4 september 2011

En skön start på dagen

Igår var som sagt en jävla skitdag!

Men alla dagar kan inte vara perfekta. Idag känns det dock mycket bättre, främst för att vattnet har försvunnit ur kroppen, bort från ansiktet. Det känns otroligt lättande, panikkänslan över vikten kan för en stund läggas åt sidan.

Dessutom har maken och jag lyxen att få vakna ensamma i huset, barnen är på minisemester. Att få vakna i lugn och ro, tystnad, nästan allt vätskeöverflöd borta. Det betydde att det var OK med frukost.

Igår passade jag dessutom på att utmana mig själv igen! Trotsa sjukdomen! Jag åt en smörgås, en ostmacka! Det har jag inte ätit på flera månader. Var det gott? JA. Var det farligt? NEJ. Gjorde det ont? NEJ.


Vet inte när jag ska våga mig på detta igen, men nu vet jag att jag kan våga, att jag inte dör.


foto: www.fotoakuten.se




2 kommentarer: