måndag 26 september 2011

Fånga dagen

Kommer jag ur rutin är jag kokt!

Dagen har verkligen börjat ILLA, så illa så det går inte beskriva i ord. Den har fortsatt illa.

Men jag måste fånga upp den här dagen! Jag behöver det, för min egen skull! Nu måste jag jobba mot tunnelseendet, rädslan för viktuppgången, rädslan att inte veta hur det ska sluta, rädslan över precis allt just nu.

Att det sa vara så svårt. När jag har så mycket runt omkring mig som borde vara peppande, min underbara make, mina fantastiska barn, familj och kollegor och vänner som bryr sig. Känner mig som en barnrumpa! Det här med positiva affirmationer borde jag verkligen ägna mig mer åt för jag är så otroligt självkritisk hela tiden, jag ger inte mig själv luft att andas ibland.

Jag har inte valt det här, men jag kan välja att bli fri! Så är det och dit ska jag, dock känner jag mig motarbetad av mig själv! Varför är jag så rädd, vad är jag egentligen så rädd för. Bajs.

OK... dagen började katastrofalt och har hittills fortsatt så MEN jag kan stoppa det! NU!

Positivpepp! Får köra KBT med mig själv nu, lämna det bakom mig och försöka göra det bästa möjliga av resten av dagen!

Så ut i köket o fixa middag, sugen på detta!


(receptet och bilden finns här)


(uppdaterar: Maten var kanongod! Rekommenderar varmt detta recept! Man kan lägga till mer parmesan dock och glöm inte att torkad pasta är uteslutet, färsk taglioni är det som gäller)



1 kommentar: