tisdag 6 september 2011

Rutin

Rutin är A och O

Så vad gör man när jordfelsbrytaren, som bara är 2 1/2 år, ger upp mitt på dagen? Som gör att man inte kan laga det planerade lagade målet, som förstör skalman?

Laga den sen o ät, visst... barnen kommer hem o stör!

Ät nåt annat - jamen då står man där i valet o kvalet igen, det oplanerade som jag har svårt att hantera.


Ångesten lät tallriken med bestick o hela skiten hamna i sopen i ren ilska, frustration och allmänt DUM i huvudet! Vuxen? Kanske det, sjuk? Svar JA.

Måste verkligen fundera mer på det här med min ångest, har till fredag på mig. Den är naturlig säger de, men inte i alla sammanhang, uppenbarligen inte i mina sammanhang.

Bajs!


foto: www.fotoakuten.se


3 kommentarer:

  1. Jag får också panik när mina rutiner bryts, av olika anledningar.

    SvaraRadera
  2. Känner likadant, är verkligen inte flexibel när det kommer till mat=/
    Det är en ny dag imorgon (kliché kanske, men sant) KRAM<3

    SvaraRadera
  3. Clarisse o Ronja.... skit är det att man är så beroende av rutiner, att man inte kan vara spontan. Det är knappast frihet. Men en ny dag idag som sagt!

    SvaraRadera