torsdag 15 september 2011

V

Alltså, ibland behöver man få höra det rakt upp i nyllet. Det går inte att vem som helst gör det, det måste vara rätt person, rätt läge och rätt i tid.

Stort TACK till min älskade vän V! Du inser inte vad du gjorde idag! När du åkte var det dags för min lunch, idag hade jag som du vet en jobbig start på dagen och mycket blandade känslor och rädslor. Lunchen var sedvanlig anorektisk tomatsoppa, då jag idag med anas hjälp inte hade hällt i många ingridienser för att den skulle hålla extra låg kalorihalt.

Men när du åkte som sagt, tog jag fram en av makens mackor ur frysen. Tinade den, bredde den, pålägg på och grönsaker. Som komplement till min anorektiska soppa - nu blev måltiden istället normal och jag har vågat mig på smörgås till maten! Utan råångest!

För när du gick... då såg jag, för En enda sekund, det som du påpekade hela tiden, hur smal jag är! Hur liten och hur fult det är! Bara för en sekund med det räckte, räckte att hitta mod att äta en macka till maten, komplettera och faktiskt göra måltiden till någon bra ur ett friskhetsperspektiv sett.

Jag ska bli frisk, jag lovar! Det kan ta tid, det kommer göra ont men det ska !

Idag var DU mitt positivpepp.


Men som jag sa tidigare, rätt person, rätt tid. Alla kan inte säga det V sa till mig, det hade fått omvänd effekt. Men hon kan, för hon förstår, det finns en samhörighet på flera plan som gör att hennes ord i vissa lägen betyder mer än andras. Uppenbarligen.

Så en negativ start på dagen men efterlysningen fungerade, jag hittade mitt positivpepp!!

Tack V


foto: www.fotoakuten.se


1 kommentar:

  1. Hejsan sötnos!
    Just nu har jag två supernajsiga tävlingar!!
    Ena där du kan vinna tandblekning & whitening toothpaste för 700kr!!!!!
    Och den andra där du kan vinna ear cuffs , armband osv till vilket pris du vill!
    Kolla gärna in och hoppas att du får en superbra vecka eller det som är kvar iallafall haha!
    Ursäkta om du inte gillar spam , men ser detta som en rekomendation endast!
    Kram!

    http://isabellealberti.blogg.se/2011/september/tavling.html#comment
    http://isabellealberti.blogg.se/2011/september/smyckestavling.html#comment

    SvaraRadera