torsdag 8 september 2011

Hungrig

Faktiskt!

Känns skitkonstigt, helskumt och är ett framsteg! Börjar faktiskt känna "riktig" hunger på morgonen, frukostrutinen har fungerat bra!

Men vad hände igår egentligen? Vad var det som blev sån skit?

Jo jag åt lunch/middag. Blev fysiskt mätt, mentalt mätt har inte kommit tillbaks än. Normala människor som blir mätta slutar äta och så släpper mättnadskänslan successivt för att sedan övergå i hunger igen, right?

Jag slutade äta såklart, men istället för att mättnaden avtog så ökade den! Ökade... och ökade ytterligare! För varje timma som gick blev det bara värre. Så till den milda grad att jag fick fysiskt ont i hela kroppen. Fruktansvärd känsla! Jag har ju dessutom svårt att hantera mättnad som det är och gissa då ångesten som kom fram när mättnaden ökade istället för att avta.

Trots detta lyckades jag faktiskt hålla mig till min skalmanmetod och motivera ytterligare ett mål mat, trots ångest, trots en smärtande buk.

Frågan är nu hur jag ska förhålla mig till viktuppgång? Jag vet att jag inte blir frisk fullt ut om jag inte går upp men jag vill ju inte? Eller sjukdomen vill inte, men vad vill jag?

Ja vad fan vill jag egentligen?


foto: www.fotoakuten.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar