onsdag 14 september 2011

Andra dagen

Idag är andra dagen jag inte väger mig, nu har jag ätit och då är det försent så fuska kan jag heller inte göra.

Känns sådär, jag har vrålångest, känner mig enorm, som jag låtit allt spåra ur, skena iväg och ja. Idag skäms jag, skäms för att jag inte "lever upp" till min diagnos, jag borde inte ens ha den så stor och misslyckad som jag är.

Nu vet jag att detta inte är sant, att det ovanskrivna kom rakt ut från parasitens otäcka lilla mun. Men likfullt är det där inne o tjatar på mig hur misslyckad jag är, att jag bör skämmas.

SKAM.

Det är just det, skammen. Den fanns där förra gången och den finns där idag. Hela jag, hela min sjukdomsbild genomsyras av skam och känslan av att vara fullständigt misslyckad.

Vet inte när jag ska våga väga mig igen, känns som jag gått upp 10kg (vilket jag ur friskhetsperspektiv behöver men kanske inte så fort). Tror jag kommer flytta vägningsdagen till söndag eller måndag istället för fredag. Risken är att om jag får det upp i ansiktet att jag gått upp något då kommer hela helgen gå åt skogen.


foto: www.fotoakuten.se


5 kommentarer:

  1. Jag förstår din ångest vännen, den där vågen är som en drog.
    Jag har ju aldrig varit riktigt där du är, men jag har varit väldigt nära att hamna där. Jag lyckades hålla mig undan det värsta monstret men han finns hela tiden inom mig och lurpassar.
    Så kämpa på nu, du är värd så mycket bättre.
    Världens finaste tjej ska inte behöva må så dåligt.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Söta Tess... om du har bara en uns av monstret lurpassandes tycker jag du ska ta tag i det! Se till så att det aldrig finns något som hänger över dig! Du är värd bättre <3 Kram tillbaks underbara!

    SvaraRadera
  3. Du HAR ju låtit diagnosen spåra ur. Det är det som är meningen. Den ska inte styra ditt liv - det ska DU. Du ska bara leva upp till DINA sunda värderingar! Den där parasiten, kunde jag slita den ur din kropp skulle jag mala ner den i en kompostkvarn och elda den tills det inte finns ett spår kvar.
    Dagens utbrott.
    Kram, älskar dig

    SvaraRadera
  4. Men det verkar klokt att ta vägningen efter helgen :-)

    SvaraRadera
  5. Madde... jag gillar ju dina utbrott! vet du väl... älskar dig med <3

    SvaraRadera