fredag 2 september 2011

Mat är gott!

Alltså, jag är så BRA!

Skulle ju utmana mig själv idag, äta något förbjudet. Maken och jag var på en thairestaurang med lunchbuffé, kanonmat som jag älskar! Dessutom roligt för att det är mat som jag själv inte känner mig bäst på. På deras idag fantastiska fredagsbuffé fanns massa gott, utmaningen blev friterad kyckling. Dessutom hade de kyckling i sataysås. Slog till med båda, vafan när man ändå är i gasen så varför inte. Detta, plus den vanliga kötträtten och skaldjursrätten, tog jag inte av bara en gång utan t o m två gånger!

Hejjsan hoppsan shit vad MÄTT jag är nu, helt ärligt är magen så utspänd att om jag påstått att jag var gravid hade nog ingen kunnat säga emot just nu. Bäst av allt, jag har ingen ångest! Känns så himla skönt!

Under några minuter därinnne, tillsammans med den man jag älskar mest, kände jag mig normal. Sån skön känsla.

Sedan fanns lite konfliktande känslor också, känslor som funderade på om någon tittade på och tänkte på mig som den där anorekikern som vräker i sig mat, vad gör hon av den, hon går säkert och spyr det lilla äcklet.


foto: www.fotoakuten.se


Nu klarar jag bättre, jag spyr inte, kompenserar ju tyvärr på andra sätt, vet att det inte blir mer mat idag och det blev ju självklart ingen frukost vilket inte alls är bra. Men jag tänker ändå vända på det och fokusera på det positiva, känslan, om än så för ett kort ögonblick, känslan av att vara fri.

Så jag tänker fortsätta utmana mig själv, får hitta på lite hyss som går utanför sjukdomens ramar, allt för att begäret efter ett friskt liv ska få mer kraft för att i slutändan ta över.

När den här bloggen är över, när jag är framme vid mitt mål att vara fri, då kanske det är dags för en njutningsblogg, vad sägs om det?





8 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir att du klarade det bra:) Att äta något som är förbjudet är ju helt klart det svåraste. Men du klarade det bra, även fast du kompenserade genom att inte äta något annat. Men med tiden kommer du kunna äta både frukost och förbjuden mat:)

    SvaraRadera
  2. Tack Clar!! Det var så underbart, om det än var en liten liten stund, men känslan av att "få" var så grym! Klart värd att kämpa för!

    SvaraRadera
  3. Värsta bra jobbat tjejen! Fortsätt på samma bana nu bara! :D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Malin!! Betyder mycket med kommentarer <3

    SvaraRadera
  5. Fantastiska underbara ljuvliga Hanna!! Underbart att du fick njuta en stund. Längtar efter när du ta´t kål på den där demonen för gott!! :-)

    SvaraRadera
  6. Madde... sötaste... klart jag ska döda den!! Det vet du! O du, ser fram emot nästa kram....

    SvaraRadera